Hieronder vind je antwoorden op de meest gestelde vragen.
Deze hebben betrekking tot onze huismerkproducten, service en advies voor problemen met je printer. Staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen? Laat het ons weten door contact met ons op te nemen.
HUISMERKPRODUCTEN
1. Zijn er ook huismerkproducten voor mijn printer?
Wanneer jouw printertype vindbaar is in onze zoekmachine betekent dit automatisch ook dat er huismerkproducten voor jouw printer beschikbaar zijn. Is dit voor jouw printer niet het geval? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Wellicht dat je printer of product er (nog) niet bij staat, maar het product wel op voorraad is. Naast onze eigen voorraad maken wij namelijk ook gebruik van de voorraad van onze partner. Een aantal artikelen zoals verschillende soorten papier en minder populaire producten zijn mogelijk niet opgenomen in onze webshop. Neem daarom altijd contact op met onze klantenservice.
2. Huismerkproducten van InktGuru hebben een hogere afdrukcapaciteit in vergelijking tot de diverse merkproducten. Is het formaat wel identiek en past dit wel in mijn printer?
Het klopt zeer zeker dat onze huismerkproducten een hogere afdrukcapaciteit hebben. Dat komt simpelweg doordat een tussenschot binnenin de cartridge verwijderd is waardoor het compartiment voor inkt of inktpoeder veel beter en efficiënter gevuld is. Dit maakt het mogelijk meer pagina’s te printen. Het formaat van de cartridges is dus identiek aan alle merkcartridges, onze producten passen perfect in alle type printers.
3. Accepteert en herkent mijn printer ook huismerkproducten?
Ja, onze huismerkcartridges worden over het algemeen door alle type printers herkend. Wij adviseren wel om automatische printer- en firmware-updates uit te schakelen.
4. Waarom zie ik regelmatig het advies om printerupdates en firmware uit te schakelen?
De printerfabrikanten mogen gebruikers van printers wettelijk gezien niet verplichten om de eigen peperdure cartridges en toners te kopen. Daarom is het verstandig, voordeliger en volkomen veilig om huismerkproducten te gebruiken. De printerfabrikanten proberen dit echter op allerlei manieren tegen te gaan. Eén van die methodes is het advies om altijd de firmware/software van de printer te updaten onder het mom van kwaliteitsverbetering. Na deze updates worden chips van huismerkcartridges en toners niet meer herkend en geaccepteerd. Dit is uiteraard enkel bedacht om gebruikers via een omweg alsnog te dwingen de dure merkproducten te kopen.
Het wordt daarom ten zeerste aangeraden om op je printer de functie van automatische updates uit te schakelen! Hierdoor voorkom je onverwachte veranderingen en ben je geen dief van je eigen portemonnee. De printer zal na het uitschakelen van deze functie blijven werken zoals je gewend bent. Raadpleeg de handleiding van de printer om te zien hoe je deze updates op gemakkelijke wijze kunt uitschakelen.
5. Is de kwaliteit van jullie huismerkproducten exact hetzelfde als die van de merkproducten?
Onze huismerkproducten voldoen aan dezelfde hoge milieu- en kwaliteitseisen volgens de ISO 9001 en ISO 14000 norm als de diverse merkproducten. De afdrukken zijn van dezelfde uitstekende kwaliteit. In het geval van de peperdure merkproducten betaal je onnodig meer voor de merknaam.
6. Verloopt de garantie van mijn printer door het gebruik van huismerkproducten?
Nee, gebruik van onze huismerkproducten heeft absoluut geen invloed op de garantie van jouw printer, deze blijft van toepassing.
SERVICE
1. Ik zie dat jullie in Amsterdam op werkdagen dezelfde dag nog leveren. Bezorgen jullie ook buiten Amsterdam op dezelfde werkdag?
Afhankelijk van jouw bestelling en locatie is dat zeker mogelijk. Neem in dat geval contact met ons op via telefoon/WhatsApp op 020-22 00 193.
2. Kan ik als zakelijke klant (B2B) een offerte op maat krijgen?
Afhankelijk van jouw bestelling is dat zeker mogelijk. Heb je bijvoorbeeld een bestelling hoger dan €100 of met spoed een product buiten Amsterdam nodig? Neem in dat geval contact met ons op via info@inktguru.nl of telefonisch/WhatsApp op 020-22 00 193.
3. Wanneer kan ik mijn bestelling in Amsterdam verwachten?
Wij begrijpen dat in sommige gevallen het product tijdens kantooruren geleverd dient te worden, derhalve streven wij ernaar je bestelling binnen twee uur te leveren.
4. Ik kan mijn cartridge of toner niet vinden in jullie zoekmachine. Wat moet ik doen?
Aan de hand van het nummer op de toner, inktcartridge of printermodel kun je het juiste product vinden in onze database. Kom je er toch niet uit? Neem dan contact op met onze klantenservice. Misschien dat jouw printer of product er (nog) niet bij staat maar het product wel beschikbaar en op voorraad is.
5. Wat zijn de bezorgkosten?
Voor bestellingen in Amsterdam zijn de bezorgkosten gratis.
Voor bestellingen buiten Amsterdam zijn de bezorgkosten bij bestellingen vanaf €50,- ook gratis. Voor bestellingen onder €50,- buiten Amsterdam zijn de kosten €7,25.
6. Ik heb het product uitgepakt maar het past niet in mijn printer. Kan ik het terugsturen?
Allereerst is het belangrijk om vóór het uitpakken goed te kijken of je het juiste product ontvangen hebt, dit kan aan de hand van het cartridge- of tonernummer. Natuurlijk kunnen wij of jij altijd een vergissing hebben gemaakt. Neem dan contact op met onze klantenservice, wij zullen het probleem zo snel en goed als mogelijk voor je oplossen.
ADVIES
1. Mijn printer geeft een foutmelding en print niet.
In het geval van een foutmelding is het belangrijk eerst een aantal controles uit te voeren. Zit er nog inkt in alle cartridges? Eén lege cartridge kan er namelijk al voor zorgen dat je een foutmelding krijgt en niet kunt printen. Ook wanneer je bijvoorbeeld zwart/wit pagina’s wilt printen moeten de kleurencartridges nog inkt bevatten. Is dit niet het geval? Ontkoppel dan de printer minimaal 30 seconden van de stroom, doe dit door de stekker uit het stopcontact te trekken. Het is belangrijk dat de printer aan staat op het moment dat je deze ontkoppelt. Wanneer je na 30 seconden de printer weer aansluit reset de printer zichzelf automatisch.
2. Na het installeren van de nieuwe inktcartridges geeft de printer een melding dat de cartridges leeg zijn.
Het kan weleens voorkomen dat nieuwe cartridges als leeg worden gezien door de printer. Dit kan simpelweg opgelost worden door de volgende stappen uit te voeren:
Voor Canon printers:
- Druk minimaal tien seconden de reset knop in, de reset knop is de rode cirkel met daarin een rode driehoek. 
Voor HP printers:
- Druk “start” en houd deze ingedrukt. Druk, terwijl je de start knop nog ingedrukt houdt, nu ook de “stop” knop in en laat vervolgens de start knop los.
Ook op www.youtube.nl staan filmpjes met duidelijke instructies hoe je de printer gemakkelijk kunt resetten. Een voorbeeld van zo'n instructiefilmpje vind je hier. Mocht je er nog steeds niet uitkomen, neem dan contact op met onze klantenservice.
3. Er komt geen inkt op het papier.
Wanneer één of meerdere kleuren niet op papier komen is de printkop mogelijk wat uitgedroogd.
Hieronder een aantal tips om uitdroging op te lossen of te voorkomen.
Hieronder een aantal tips om uitdroging op te lossen of te voorkomen.
Oplossing:
- Controleer of alle labels zijn verwijderd van de cartridges.
- Voer gemakkelijk een reinigingsbeurt uit via de instellingen of software van de printer. Raadpleeg de handleiding van de printer voor instructies.
- Voer gemakkelijk een reinigingsbeurt uit via de instellingen of software van de printer. Raadpleeg de handleiding van de printer voor instructies.
Voorkomen:
- Print minimaal één keer per week een testpagina of afbeelding waar alle kleuren in zitten.
- Voer af en toe een reinigingsbeurt uit via de instellingen of software van de printer.
- Zet de printer helemaal uit wanneer deze een langere tijd niet gebruikt zal worden en laat deze ook niet in de zon staan.
- Voer af en toe een reinigingsbeurt uit via de instellingen of software van de printer.
- Zet de printer helemaal uit wanneer deze een langere tijd niet gebruikt zal worden en laat deze ook niet in de zon staan.
4. Mijn printer geeft vage kwaliteitsafdrukken.
Indien de printer een vage of slechte kwaliteitsafdruk geeft, adviseren wij om een reiniging uit te voeren of printkop te kalibreren via de instellingen van de printer. Raadpleeg de handleiding van de printer voor instructies.